Namık Kemal, Ernest Renan'ın İslamiyet'in bilime, kültüre, eğitime, felsefeye, ilerleme ve gelişmeye engel olduğu yolunda tam bir Oryantalist tavrıyla verdiği bir konferansa cevap olmak üzere Renan Müdafaanamesi adında bir kitapçık yazdı. Bu eser, İstanbul'da Mahmut Bey Matbaası'nda 1326 (1910) yılında 56 sayfalık bir eser olarak basıldı. Namık Kemal bu eseri, âdeta bir ibadet ruhuyla yazmış. Kaynaklardan yararlanarak değil; tamamen mevcut bilgi birikimiyle yazmış. Ayrıca Renan'ı kendi sözleriyle çelişkilerini ortaya koymaya çalışmış. Namık Kemal, bu eseriyle ilgili olarak Renan için: "Onu gönlümün istediği gibi tepeliyorum!" der. Daha sonraları eser, Ord. Prof. Dr. M. Fuad Köprülü tarafından Ankara'da 1962 yılında yeni Türk harflerine aktarılarak ve sonuna "Lügatler" eklenerek Güven Matbaası'nda yayınlandı. 1962 İlk baskı Kitabın arka kapağı yorgun.
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 50,00 | 50,00 |
2 | 25,87 | 51,74 |
3 | 17,40 | 52,21 |
4 | 13,17 | 52,68 |
5 | 10,63 | 53,15 |
6 | 8,94 | 53,62 |
7 | 7,73 | 54,09 |
8 | 6,82 | 54,56 |
9 | 6,11 | 55,03 |
10 | 5,55 | 55,50 |
11 | 5,09 | 55,97 |
12 | 4,70 | 56,44 |
Ürüne ait yorum bulunmamaktadır.
Tarihsel dram ve cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosunda tarihsel dram modelleri (3. cilt) Devlet tiyatroları iç eğitim dizisi No:A-32 Hülya Nutku'nun sadece 650 adet basılmış eğitim notlarıdır.
Ömer Seyfettin dizisinin dokuzuncu kitabı olan “Dalga / Tarih ezelî bir tekerrürdür”de, yedihikaye bulunmaktadır. Tarih ezelî bir tekerrürdür’de, imparatorluğun son yıllarındaki yaşantısından, özellikle “tatlısu Frengi” çevrelerinden ilginç tipler başarılı kesitler hâlinde sunulmuştur.Ayrıca İttihatçıların muhalifler karşısındaki tahammülsüz tavırları vekarıştıkları ihtikârı eleştirir. İlimdenanlamadığı hâlde, bol bol işkembeden atan ve bu görüşlerinde inat eden biriniİnat’ta tasvir eder. Kitap yorgun 1958 baskısı olup 2.baskıdır.
Güneş 1311-Mehmet Cemal
Sualli- Cevaplı Kuduri-i Şerif Tercümesi, İbadat,yani temizlik,namaz,oruç zekat ve hac mesailine müteallik iki bine yakın mesaili fıkhiyyeyi-sualli ve cevaplı-olarak ihtiva etmektedir.Tertip eden Es-Seyyid Eş-şeyh EL-Hac Muhammed Muzaffer Özak Aşkiyyül-Cerrahi Halveti. Eser 1958 basımıdır. 1.Baskı olan kitap yorgundur.
İstanbul’un 100 Mevlevîsi adlı kitapta, İstanbul’a ilim, kültür alanında katkı sağlamış Mevvelevîyye
yolunda olan kişilerden seçki yapılmıştır.
Osmanlıca ,Usulfarsi Mektebi Sultani Edebiyat Ders Kitabı 1896 Basım
Faruk Nafiz Çamlıbel, Türkçe’nin ustasıdır. Milli Edebiyat akımı içinde Beş Hececiler adıyla anılan şair grubundandır. Hece ve aruz vezniyle yazdığı şiirlerinde kullandığı Türkçe çok sade, temiz ve ahenklidir. Onun şiirlerinde aşk, memleket, hüzün ve hamaset başlıca temalardır. Anadolu insanının hayatını, sıkıntılarını, mütevazılığını, yoksulluğunu anlatmayı amaç edinen Çamlıbel, batılı anlayışa endeksli İstanbul merkezli sanat ortamını da eleştirmiştir.Han Duvarları en önemli eserlerindendir. 1.Baskıdır.
Konya Turizm Derneği 1965 Yayınıdır.Mevlana Güldestesi kısa özet ben aşk ateşi isterim, kalbinde ateşi uyandırmaya çalış. Ruhunda aşk ateşini parıldat, fikir ve sözlerini onunla yak. Aşığın kıblesi, Hak’tır. Felsefi aklın kıblesi, hayal. Dünya düşkünlerinin kıblesi, para; şekle tapanların, taş yontulardır. Gönül sahiplerinin kıblesi iyilik ve lütuf, görünüşe tapanlarınki dilberlerin yüzüdür. Halk içinde ayna gibiyim, herkes bakar, güzel çirkin ne görürse kendini görür.
On iki destansı hikâye ve bir önsözden oluşur. İçerdiği hikâyeler tarih boyunca dilden dile, anlatıcıdan anlatıcıya aktarılan birer sözlü gelenek ürünüdür. Hikâyeler kulaktan kulağa aktarıldığından dolayı gerçek hâlinin dışına çıkmıştır. XV. yüzyılın ikinci yarısında yazıya geçirildiği tahmin edilir.Oğuzların yaşam biçimlerinden, ekonomisine, inançlarından, giyinişlerine, beslenmelerinden içinde yaşadıkları doğaya kadar pek çok konuda bilgi sağlayan bir kaynaktır.
Âşıkpaşaoğlu Tarihi'ni hazırlayan Hüseyin Nihal Atsız'ın ifadesiyle, “dil ve üslûp bakımından Dede Korkut Kitabı'nı aratmayan” bu metin; Osmanlı Hanedanı'nın Fatih Sultan Mehmed Han'a kadarki yedi hükümdarının dönemini kapsıyor. Bunun dışında, Âşıkpaşaoğlu'nun Oğuz Kağan'a kadar şeceresini verdiği Ertuğrul Gazi ve diğer kudretli beylerle birlikte Kayı boyunun Anadolu'ya gelişi ve burada yurt tutuşu da fevkalade ayrıntılarla anlatılıyor. Âşıkpaşaoğlu, sadece padişahların katıldığı savaşları değil, dönemin insan ilişkilerini, şehirlerin sosyal dokularını, padişahların ilim adamlarına yaklaşımını, savaşlarda izlenen usûl ve teamülleri de canlı bir dil kullanarak aktarıyor. Âşıkpaşaoğlu Tarihi; beğlerin ve paşaların akçeli işlerle zor imtihanına da yer vererek, gaza ruhuyla hareket eden bir kitlenin bünyesinde boy vermeye başlayan aksaklıklara işaret etmesi bakımından da büyük bir önem taşıyor.
Eyyühel Veled Tercümesi/Mehmet Reşit 1306
Büyük üstad Necip Fazıl Kısakürek'in dört tiyatro eserinin birlikte basıldığı eserdir. 1.Baskıdır.